Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Daisypath - Graduation

Monday, 14 November 2011

Kisah Sebuah Teksi

Hi semua!

Kali ni saya nak share tentang kisah terbaru saya mengenai perkhidmatan teksi di Shah Alam. Kalau kroang follow belog saya, pastinya korang pernah baca post saya yang bengang dengan satu kereta sapu yang menganggap dirinya teksi. Saya pernah post entry itu minggu lepas.

Ok, straight to the point, semalam saya sampai di Stesen Bas Shah Alam dengan selamat #syukur# pada pukul 5.10 pagi. Satu-satunya pengangkutan yang ada untuk saya masuk ke dalam UiTM pada masa itu adalah TEKSI.

Jadi saya dan kawan yang kita suka, Syikin, pun menaiki sebuah teksi yang ditumpang bersama dua orang student yang lain. Saya dan Syikin menuju ke Kolej Mawar, UiTM, manakala dua orang lagi menuju ke rumah masing-masing di Seksyen 7.

Selalunya, tambang teksi (kalau teksi bermeter) dari stesen bas ke UiTM adalah plus minus RM8. Tapi pada pagi itu, tambang teksi yang kami naik adalah..jeng jeng jeng...RM10 untuk SEORANG!

Mahal ke tak? SEMEMANGNYA MAHAL! Kiranya, bahagian saya dan Syikin sahaja sudah RM 20, itu belum tambah lagi dengan dua penumpang yang lain. Let say pakcik tu pun mintak RM 10 setiap seorang, so satu trip sahaja dia sudah dapat total RM40. What the hell is that? Mencekik pelajar betul! Padahal teksi dia cuma menggunakan NGV sahaja! Can you imagine untung yang dia dapat?

Not only that, at first pakcik itu cakap dengan saya tambang kami adalah RM10 untuk dua orang. Perkataan 'dua orang' itu dia kurangkan volume suara dia. So, saya expect RM 10 adalah untuk saya dan Syikin, tapi sebaliknya dia mintak RM10 dari saya dan dia pun mintak bayaran yang sama dengan Syikin.

#Ini betul betul bikin hangin satu badan#

Pakcik pakcik TEKSI sekarang lebih ramai yang AMBIL UNTUNG, MENIPU, DAN MENCEKIK DARAH para penumpang.

So,korang semua, BEWARE OF THIS TYPE OF PEOPLE. Lebih baik korang naik TEKSI BERMETER. At least ada bukti nilai tambang yang korang harus bayar.



♥arabella♥

p/s: sumber inspirasi




Jom enjoy VC dari my Mr Hot, Dia Untukku. OST Tentang Dhia

No comments:

Post a Comment