Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Wedding tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Daisypath - Graduation

Tuesday, 11 October 2011

Ku Pinang Kau Dengan Bismillah

Hi!
Saya sehat, dah kenyang *sendawa*. Korang pulak?

Semalam scroll my wall, then I saw one of my friend, Ana Farhana shared one link & video. A videoclip from Ungu & Rossa, and the song entitled Ku Pinang Kau Dengan Bismillah. (I hope it is the right spelling). A religious love song. Tapi saya suka. 

The video clip is very touching, sweet and adorable. The lyrics are nice and touching. Music? Jangan tanya lah. Kalau dah Ungu Band punya music, memang first class lah. Siapa yang tak suka lagu Ungu, sila blah! (gurau jerr) =). 


Dan untuk pengetahuan korang, korang korang yang sedang baca post ini, lagu ni adalah OST untuk sinetron realigi Indonesia terbaru iaitu Ku Pinang Kau Dengan Bismillah.

Sinopsis =)

Cerita Turki
Rangkaian kejadian mempertemukan dua anak manusia Amar (Dimas Anggara) dan Nirvana (Natasha Rizky) di Negara 1001 Masjid, Turki. Persamaan mereka hanya satu: Warga Negara Indonesia.
Amar adalah santri soleh asal Situbondo yang mendapatkan beasiswa untuk memperdalam agama Islam di kota Istanbul. Sedangkan Nirvana seorang fashion designer glamor yang sedang berlibur di Turki.
Sikap dan nilai hidup yang berlawanan ini kerap mendatangkan konflik di antara mereka berdua. Masalah makin keruh dengan munculnya Nordin (Ramzi) teman sekamar Amar yang menafsirkan Islam secara sempit, agama disikapinya dengan cara yang sangat fundamental.
Namun perlahan-lahan, Nirvana mulai simpati melihat kerendahan hati dan ketaatan Amar beragama. Keyakinan Amar bahwa Nirvana merupakan jodohnya semakin menguat dan memberikan dirinya keberanian untuk segera meminang Nirvana.
Cerita Situbondo
Sementara itu, dibelahan dunia lain. Di Kota Santri, Situbondo, Jawa Timur. Gus Mujo, penjamin dan pemberi bea siswa kepada Amir tertimpa musibah. Anak perempuannya, Fitria (Poppy Bunga) diperkosa secara bergantian.
Yang tidak diketahui Amar, untuk menutupi aib, Gus Mujo sudah memutuskan akan menikahkan Fitria dengan Amar. Gus Mujo yakin Amar tak mungkin menolak, karena dia berhutang budi.
Cerita Jakarta
Pinangan Amar berdampak panjang. Kedua orangtua Nirvana menentang rencana pernikahan itu. Ayah Nirvana, Chandra Basuki, berharap Nirvana menikah dengan Carlo (Richard Kevin) anak dari pengembang superblock ternama Eddy Saputra dan berharap hubungan putra-putri mereka bisa pula menyatukan kedua kerajaan bisnis mereka.

Sumber : Wikipedia =)
Pelakon : Dimas Anggara, Natasha Rizky, Poppy Bunga, Richard Kevin dan Ramzi.

So, kita tunggu je la sinetron ini ditayangkan kat Malaysia ye. (mesti kat Indo Pek, puihh..Astro memang sokmo buat macam ni, cerita best-best semua kat channel yang kena subscribe. Hampeh betol!)

Okae, itu saja info untuk hari ni.

Bai!
xoxo,
♥arabella♥




No comments:

Post a Comment